Hívjon: +36 30 682 98 04

Üdvözöljük a Szauna és Infraszauna áruházban! Bármilyen kérdésben szívesen állunk rendelkezésére, keressen minket bátran bármikor!

A hideg jótékony és szükséges

A levegő hővezetési képessége 25-ször alacsonyabb, mint a vízé. Így tudunk egy 20 °C-os hőmérsékletű szobában igen sokáig mozdulatlanul tartózkodni, míg 20°C-os „hideg” vízben kevésbé illetve egyáltalán nem. Azonos mennyiségű hő közvetítéséhez 300-szor több levegőre van szükség, mint vízre. Ugyanannyi idő alatt tehát a víz jobban képes hűteni.

Ha kellemesen felmelegedve elhagyjuk a szaunát, sóvárgunk valamiféle lehűlés után. Elsőként ajánlott a levegőzés, ami közben a légutak is lehűlnek. Az oxigénellátás is újra megindul. Mozogjon a friss levegőn, ne álldogáljon, hiszen ez rendkívül megterhelő a vérkeringés számára (a vér a lábba szorul, és szédülni kezdhet.) A bőrünk szintén le tud hűlni, hogy mennyire, az függ a környezet hőmérsékletétől. Éppen ezért a legjobb szabad levegőn lehűteni testünket. Az öltöző és tusoló túl meleg, és nedves levegőjű, ezért nem alkalmas a hűtésre.

Mielőtt reszketni kezdene, hűtse le magát hideg vízzel. Ne merüljünk el rögtön a hideg vizes medencében, előtte mossuk le az izzadságot! Kezdjük a lábaknál, mert a végtagokban sokkal kevesebb hőreceptor található, mint a törzsön, így könnyebben hozzászokunk. De ne feledjük, ugyanúgy, ahogy az izzadást, a lehűtési folyamatot is alaposan meg kell tanulnunk! Ha már több gyakorlata, tapasztalata van, és nincs magas vérnyomása, akkor merüljön el a hideg vizes medencében is. 10 másodperc elegendő! Kezdjük azzal, hogy a nyakat és az arcot benedvesítjük. Végezzünk néhány guggolást, majd teljesen merüljünk el. Egy rövid, nagyon hideg lehűtés mindenképp egészségesebb, mint egy hosszabban tartó langyos hűtési folyamat. Egy túl meleg medencében akár még a keringés is összeomolhat!

Nem ajánlatos a szaunázások között nagyobb izommunkát végezni. Inkább pihenjen, feküdjön egy negyedórát.